kamera samochodowa klasy Premium 2.5K QHD+QHD z inteligentnym (AI) trybem parkingowym, wykrywaniem ruchu, Wi-Fi, GPS i bazą fotoradarów
FineVu GX1000
Kompletny zestaw z kartą pamięci 32GB lub 128GB i wbudowanym modułem zasilania dla trybu parkingowego (bez dopłaty).
Wysokiej jakości bogato wyposażony wideorejestrator samochodowy najwyższej klasy Premium bez wyświetlacza, który charakteryzuje się wyśmienitą jakością obrazu z przodu i z tyłu, bardzo łatwą obsługą w języku polskim, największą ilością funkcji i ustawień oraz niewielką płaską konstrukcją w eleganckim stylu. FineVu GX1000 został wyposażony w dwie kamery o rozdzielczości 2.5K Quad HD – obie z najwyższej klasy sensorem optycznym Sony Starvis 5.14 Mpx z HDR. Rejestrator ma wbudowany moduł GPS, Wi-Fi, informator o fotoradarach i kamerach kontroli średniej prędkości, systemy wspomagania jazdy ADAS Plus, asystenta ustawiania kąta pochylenia kamery oraz innowacyjną technologię zapisu „Format Free”, która nie wymaga okresowego formatowania karty pamięci. Obraz wideo z obu kamer jest ciągle buforowany w wewnętrznej pamięci, dzięki czemu nagrania zdarzeń (np. stłuczka) obejmują czas 10 sekund przed wystąpieniem zdarzenia i 10 sekund po nim. Autorski tryb nagrywania poklatkowego „Smart” (zmienna ilość klatek na sekundę) znacznie oszczędza miejsce na karcie, co umożliwia zapisanie do 5 razy więcej czasu rzeczywistego w porównaniu ze standardowym nagrywaniem bez pogorszenia jakości obrazu i płynności ruchu w nagraniach dokumentujących zdarzenia.
Rejestrator FineVu GX1000 wyposażono w energooszczędny tryb parkingowy o bardzo niskim poborze prądu z akumulatora (ok. 5 mA) oraz w profesjonalny tryb parkingowy z wykrywaniem ruchu (przód i tył) wraz z układami chroniącymi akumulator pojazdu przed rozładowaniem, także w pojazdach z napędem hybrydowym. Technologia sztucznej inteligencji (Ai) rozpoznaje charakterystykę wstrząsów, pomija fałszywe lub eksploatacyjne (np. trzaśnięcie drzwiami) oraz wyświetla na ekranie smartfona ilość zdarzeń i elementy nadwozia pojazdu, które mogły zostać uderzone podczas ostatniego postoju, a także wiele innych funkcji.
Cena: 1199 zł z kartą pamięci 32 GB
Cena: 1299 zł z kartą pamięci 128 GB
Więcej filmów jest w dziale WIDEO TESTY.
- Wideorejestrator samochodowy klasy Premium bez ekranu – obsługa smartfonem
- Aplikacja do obsługi smartfonem oraz komunikaty głosowe w języku polskim
- W zestawie karta pamięci 32 GB lub 128 GB FineVu
- Rozdzielczość kamer (przednia + tylna): Quad HD + Quad HD
- Sensory optyczne: 2 x Sony Starvis 5.14 Mpx
- Kąt widzenia (przód / tył): 139° / 141°
- Funkcja HDR w przedniej i tylnej kamerze
- Regulacja jasności obrazu z tylnej kamery
- Ustawianie intensywności świecenia kontrolek LED
- Moduł GPS z anteną – wbudowany w urządzeniu
- Moduł Wi-Fi 2.4 GHz – wbudowany w urządzeniu
- Czujnik wstrząsów i przeciążeń (G) oraz wykrywanie ruchu z przodu i tyłu
- Ostrzeżenia o fotoradarach, kamerach średniej prędkości i innych kontrolach drogowych
- Możliwość wyłączenia pokazywania prędkości na filmach
- Zapis poklatkowy Smart x5 – do 5 razy więcej nagranego czasu rzeczywistego
- Buforowanie wideo: zapis zdarzeń 10 sekund przed i 10 sekund po ich wystąpieniu
- Auto Night Vision – tryb nocny i automatyczna poprawa obrazu w dzień
- Bezobsługowa technologia zapisu Format Free DFS
- Możliwość zmiany jakości nagrywania (bitrate), co wpływa na wielkość plików wideo
- Aplikacja FineVu Wi-Fi w języku polskim dla smartfonów z systemem iOS i Android
- Komunikaty i powiadomienia głosowe w języku polskim
- Automatycznie włączany / wyłączany zaawansowany tryb parkingowy Ai – 2 opcje pracy:
- – Ruch: pełna ochrona, wykrywanie ruchu i wstrząsu ze sztuczną inteligencją
– Niski Pobór Mocy: tryb energooszczędny, bardzo niski pobór prądu (ok. 5 mA) - Ai Damage Detection – inteligentne filtrowanie wstrząsów, pomijanie fałszywych i wyświetlanie obszaru nadwozia pojazdu, który mógł zostać uderzony podczas postoju
- Inteligentna (Ai) ochrona przed przegrzaniem – w upalne dni nie wyłącza się na postoju (jak inne), lecz przechodzi w stan czuwania z niskim poborem mocy i nagrywa zdarzenia
- Ochrona (blokada) folderów przed nadpisywaniem w pętli
- Ochrona akumulatora – wyłączenie przy niskim napięciu w instalacji: 12V, 24V, Hybrydy
- Ochrona akumulatora – wyłączenie po ustawionym czasie: 3-48 godz.
- ADAS Plus – asystent pasa ruchu (LDWS) i płynności ruchu (FVMA)
- Asystent zmęczenia kierowcy – sugeruje przerwę na odpoczynek
- Asystent pomagający ustawić prawidłowy kąt pochylenia kamery
- Smart SD Lock – mechaniczny wyłącznik zasilania wraz z blokadą karty pamięci
- Metody / rodzaje nagrywania w trybie Jazda i w trybie Parking:
– Jazda: Standardowo, 15 kl./s, Poklatkowe Smart (6 fps / 30 fps zdarzenia)
– Parking: Ruch, 15 kl./s, Poklatkowe Smart (2 / 30 fps), Niski Pobór Mocy - Ręczne nagrywanie – umożliwia awaryjne zapisanie w innym folderze sytuacji na drodze
- Ostrzegawcza dioda LED w przedniej i tylnej kamerze
- Kabel zasilający z ACC do połączenia z instalacją pojazdu, obsługuje tryb parkingowy.
- Wymiary: 96x70x26mm / kamera tylna: 47x36x29mm
- Gwarancja standardowa: 24 miesiące dla klientów indywidualnych, firm i instytucji.
- Gwarancja wydłużona: 36 miesięcy dla klientów jak wyżej, jeśli rejestrator kupiony u dowolnego polskiego sprzedawcy (także internetowego) zostanie zamontowany w pojeździe użytkownika przez dowolnego Partnera FineVu wybranego z tej listy -> kliknij
W zestawie jest kompletne wyposażenie wraz z kartą pamięci 32GB lub 128GB o podwyższonej trwałości. Nie trzeba kupować żadnych dodatkowych kabli, ani zewnętrznych modułów zasilających dla trybu parkingowego. FineVu GX1000 ma to wszystko w standardowym wyposażeniu.
- Wideorejestrator klasy Premium bez ekranu – 2 kamery 2.5K, GPS, Wi-Fi, baza fotoradarów, Ai.
- Wysoka jakość wykonania i bardzo niska awaryjność (poniżej 0,2 %).
- Mało widoczna z zewnątrz, płaska obudowa zapewnia dyskretny montaż równolegle do przedniej szyby bez odstających wsporników.
- Rozdzielczość wideo – kamera przednia: 2.5K Quad HD / 2560x1440p (30 kl./s).
- Rozdzielczość wideo – kamera tylna: 2.5K Quad HD / 2560x1440p (30 kl./s).
- Sensor optyczny – kamera przednia: 5.14 Mpx, 1/2.8″, Sony STARVIS IMX335 CMOS.
- Sensor optyczny – kamera tylna: 5.14 Mpx, 1/2.8″, Sony STARVIS IMX335 CMOS.
- Obiektywy kamer: szerokokątne ze szklanymi soczewkami, F/1.8 przód, F/1.8 tył.
- Kąt widzenia obiektywu kamery przedniej / tylnej: ponad 139° / 141° (przekątna).
- Kamera tylna – montaż: klejona do szyby wewnątrz kabiny pojazdu, długość kabla 6 m.
- Procesor: 2-rdzeniowy Allwinner V536 Dual-Core Cortex A7 1.2GHz.
- Wyświetlacz: brak ekranu, obsługa smartfonem iOS / Android z aplikacją FineVu Wi-Fi.
- Aplikacja FineVu Wi-Fi: ustawienia funkcji, podgląd obrazu na żywo, przeglądanie i pobieranie nagrań, ilość i szczegóły zdarzeń, czas jazdy i parkowania, przejechany dystans, średnia prędkość jazdy, podgląd trasy na mapie, aktualizacja oprogramowania.
- Format zapisu: AVI (2xVideo, 1xAudio), wspólny plik.
- Wybór jakości nagrywania (zmiana bitrate) w trybie Jazda i Parking: Standardowa / Wysoka.
- Ustawianie jasności obrazu z tylnej kamery (np. dopasowanie do przyciemnionej szyby).
- Zmiana widoku obrazu z tylnej kamery w płaszczyźnie poziomej (widok jak w lusterku).
- Ustawianie jasności kontrolek LED: 3 poziomy, auto lub wyłączone.
- Współpraca z kartami pamięci: MicroSD 32-256 GB, kl.10 lub wyższa, UHS-I U1/U3 o wysokiej trwałości do ciągłego zapisu wideo (typu „Endurance”).
- Rekomendowane karty pamięci: MicroSD 32-256 GB FineVu, Samsung Pro Endurance, Kingston Endurance.
UWAGA! – w przypadku używania z urządzeniem kart pamięci innych niż rekomendowane, kart niesprawnych, albo nadmiernie już wyeksploatowanych, wideorejestrator i jego łączność Wi-Fi z aplikacją smartfona mogą źle lub niestabilnie działać. - Karta pamięci dostarczana w zestawie: do wyboru MicroSDHC 32 GB lub MicroSDXC 128 GB FineVu o wysokiej trwałości.
- Awaryjne podtrzymanie zasilania: wbudowany superkondensator (służy do prawidłowego zakończenia ostatniego nagrania przy nagłym odcięciu głównego zasilania).
- Mikrofon i głośnik: wbudowane w urządzeniu.
- Moduł GPS z anteną: wbudowane w urządzeniu.
- Moduł Wi-Fi 2.4 GHz: wsuwany do wbudowanego w urządzeniu gniazda USB (Dongle).
- Czujnik wstrząsów i przyspieszenia (G-sensor): akcelerometr 3-osiowy z oddzielną regulacją czułości dla trybu Parking i dla trybu Jazda (+2G / -2G).
- Wykrywanie ruchu w kadrze obiektywu kamer: działa w trybie Parking w obu kamerach, wspólna regulacja czułości dla przedniej i tylnej kamery.
- HDR (High Dynamic Range) z przodu i tyłu – poprawa czytelności ciemnych i jasnych detali obrazu (np. prześwietlone lub niedoświetlone tablice rejestracyjne).
- Auto Night Vision – automatyczny tryb nocny i korekcja parametrów obrazu w dzień i w nocy.
- Format Free DFS – system zapisu, który nie wymaga regularnego formatowania karty pamięci.
- Inteligentny zapis poklatkowy „Smart” ze zmienną ilością kl./s. Umożliwia udokumentowanie do 5 razy więcej czasu rzeczywistego niż przy standardowym nagrywaniu.
- Łatwe odnajdywanie filmów w dedykowanych folderach według rodzaju nagrań: Normalne, Zdarzenia, Parking, Ruch, Ręczne.
- Zabezpieczenie poszczególnych folderów (blokada) przed nadpisywaniem plików w pętli.
- ADAS Plus – zaawansowane systemy wspomagania kierowcy: asystent płynności ruchu (FVMA), asystent pasa ruchu (LDWS) i asystent zmęczenia kierowcy.
- Asystent kąta montażu – pomaga prawidłowo ustawić kąt pochylenia obiektywu kamery dla pojazdów o różnej wysokości oraz skalibrować system ADAS.
- Informator GPS ostrzegający o stacjonarnych fotoradarach, kamerach przejazdu na czerwonym świetle, kamerach odcinkowej kontroli średniej prędkości, itp.
- Bezpłatna aktualizacja bazy danych fotoradarów i kamer drogowych co 3 miesiące (w Europie dostępne dla: Polska, Niemcy, Francja, Grecja, Niderlandy, Hiszpania, Rumunia, Wielka Brytania, Turcja, Rosja).
- Możliwość wyłączenia pokazywania na filmach prędkości pojazdu.
- Inteligentny (Ai) tryb parkingowy z zaawansowanymi opcjami zapisu i ochroną akumulatora przed rozładowaniem. Zabezpieczenie wyłącza rejestrator po ustawionym czasie, oraz gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej wartości ustawionej oddzielnie dla pojazdów z instalacją 12V i 24V.
- Opcja HYBRYDA – dodatkowy zakres napięcia dla układu chroniącego akumulator przed rozładowaniem stosowany w niektórych samochodach z napędem hybrydowym, w których po wyłączeniu stacyjki napięcie instalacji pokładowej ma wartość ponad 13V (np. niektóre hybrydy Hyundai i Kia).
- Energooszczędna opcja trybu parkingowego z bardzo niskim poborem prądu (ok. 5 mA).
- Ciągłe buforowanie strumienia wideo w trybie Jazda i Parking – nagrania zdarzeń (np. stłuczka, wypadek) obejmują czas 10 sek. „w tył” przed zdarzeniem i 10 sek. po zdarzeniu.
- Informowanie głosem o ilości i rodzaju zdarzeń wykrytych podczas ostatniego postoju.
- Ai Damage Detection 2.0 – innowacyjna funkcja z technologią sztucznej inteligencji, która rozróżnia charakterystykę wstrząsów, pomija fałszywe i wyświetla na ekranie smartfona ilość zdarzeń oraz obszary nadwozia, które mogły zostać uderzone podczas ostatniego postoju.
- Ostrzeżenia i powiadomienia głosowe w języku polskim.
- Możliwość indywidualnego włączania i wyłączania różnych grup komunikatów głosowych.
- Przycisk REC do ręcznego zapisywania w innym folderze aktualnej sytuacji na drodze.
- Płaski uchwyt przyklejany do szyby taśmą 3M VHB do mocowania/nasuwania rejestratora.
- Mechaniczny wyłącznik zasilania rejestratora z blokadą karty pamięci – wygodne rozwiązanie, które może się przydać, gdy tymczasowo nie chcemy używać automatycznie załączanego trybu parkingowego (np. domowy garaż) bez konieczności uruchamiania aplikacji z ustawieniami.
- Inteligentna (Ai) ochrona rejestrator przed przegrzaniem. Przy bardzo wysokiej temperaturze podczas parkowania w upalne dni nie wyłącza urządzenia (jak w innych rejestratorach) tylko automatycznie włącza energooszczędny tryb parkingowy o niskim poborze mocy. Dzięki temu rejestrator nigdy nie przestaje czuwać w gotowości do dokumentowania zdarzenia podczas postoju, nawet w upalne dni.
- Kabel zasilający 3-przewodowy (BAT, ACC, GND) o długości 3m do stałego połączenia z instalacją pojazdu (np. w skrzynce bezpieczników), który automatycznie przełącza tryby pracy rejestratora Jazda / Parking za pomocą stacyjki zapłonu oraz zapewnia ciągłe zasilanie kamery podczas jazdy i postoju. UWAGA! – w zestawie nie ma kabla z wtykiem do gniazda zapalniczki samochodowej (jest sprzedawany oddzielnie, jako opcja bez obsługi trybu parkingowego).
- Temperatura pracy: od -20°C do +70°C.
- Temperatura przechowywania: od -30°C do +80°C.
- Napięcie zasilania (DC): 12 – 24 V.
- Pobór mocy w trybie Parking/Ruch (2 kam., wstrząs, ruch): < 4,3 W (344mA/12,5V).
- Pobór mocy w trybie Parking/Niski Pobór Mocy (2 kam., wstrząs): < 0,06 W (5mA/12,5V).
- Wymiary i waga rejestratora wraz z uchwytem: 96 x 70 x 26 mm / 114 g.
- Wymiary i waga tylnej kamery wraz z uchwytem: 47 x 36 x 29 mm / 23 g.
- Kolor obudowy rejestratora / kamery tylnej: czarny, szczotkowane boki / czarny.
- Produkt opracowano i wyprodukowano w Korei Południowej przez FineDigital / FineVu.
- FineVu Wi-Fi – aplikacja do obsługi rejestratora smartfonem – można bezpłatnie pobrać ze sklepu Google Play (Android) oraz App Store (iOS).
- FineVu Player 2.0 – odtwarzacz wideo do przeglądania i kopiowania na komputerze nagrań z karty pamięci rejestratora – do pobrania w dziale WSPARCIE.
- Język komunikatów głosowych i aplikacji do obsługi smartfonem: polski, angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, rosyjski, japoński, koreański, wietnamski.
- Pełna, szczegółowa oraz skrócona instrukcja obsługi w języku polskim.
- Gwarancja standardowa: 24 miesiące dla klientów indywidualnych, firm i instytucji.
- Gwarancja wydłużona: 36 miesięcy dla klientów jak wyżej, jeśli rejestrator kupiony u dowolnego polskiego sprzedawcy (także internetowego) zostanie zamontowany w pojeździe użytkownika przez dowolnego Partnera FineVu wybranego z tej listy -> kliknij
- Ciągłe buforowanie wideo w trybie parkowania i podczas jazdy – czujnik uderzenia i/lub ruchu wykrywa zdarzenia (np. stłuczkę, wypadek) i uruchamia zapis plików do oddzielnego folderu, które obejmują czas 10 sek. przed wystąpieniem zdarzeniem i 10 sek. po nim.
- Jakości nagrywania wideo w trybie Jazda i Parking: Standardowa / Wysoka.
- Jasność obrazu z tylnej kamery (np. korekcja ciemnej szyby): Ciemno / Standard / Jasno.
- Metody nagrywania w trybie Jazda: Standardowo / Poklatkowe Smart / 15 kl./s / Ręczne.
- Metody nagrywania w trybie Parking: Ruch / Poklatkowe Smart / 15 kl./s / Niski Pobór Mocy.
- Standardowo – normalne, ciągłe nagrywanie w pętli 30 kl./s, czas każdego nagrania to 1 minuta.
- Poklatkowe Smart (Smart Time Lapse) – do 5 razy więcej udokumentowanego czasu rzeczywistego, niż przy standardowym nagrywaniu. Jeśli nie ma zdarzeń (stłuczka, wypadek), to nagrywanie odbywa się z obniżoną ilością kl./s bez dźwięku (Parking: 2 kl./s, Jazda: 6 kl./s), aby oszczędzać miejsce na karcie. Normalna płynność zapisu 30 kl./s jest przywracana na 10 sek. przed i 10 sek. po wykryciu przez czujniki każdego zdarzenia, aby zawsze były udokumentowane z najlepszą jakością. Działa w trybie Jazda i Parking.
- Ruch (Motion) – nagrywanie w trybie parkingowym z płynnością 30 kl./s po zadziałaniu czujnika wstrząsu i/lub ruchu. Długość każdego nagrania to 20 sek. (10 sek. przed i po zdarzeniu).
- 15 kl./s (15 FPS) – zapis w pętli 1-minutowych filmów podczas jazdy i 20 sekundowych nagrań zdarzeń (10 sek. przed i po zdarzeniu) z płynnością 15 kl./s wraz z dźwiękiem. Znacznie oszczędza miejsce na karcie pamięci kosztem niewielkiego pogorszenia płynności ruchu podczas odtwarzania nagrań. Działa w trybie Parking i Jazda.
- Niski Pobór Mocy (Power Saving) – podczas postoju rejestrator „czuwa” z minimalnym poborem prądu (ok. 5 mA) tylko z aktywnym G-sensorem, bez wykrywania ruchu. Po wykryciu wstrząsu urządzenie „wybudza się” i rozpoczyna nagrywanie zdarzenia 30 kl./s z przodu i z tyłu pojazdu, które trwa 20 sek. od wykrycia każdego wstrząsu. Poza tym, przez 60 sek. od zdarzenia obie kamery wykrywają i nagrywają ruchome obiekty, jeśli pojawiły się takie w pobliżu pojazdu (np. ucieczka sprawcy zdarzenia). W tym trybie rejestrator może czuwać na parkingu nawet przez kilka tygodni nie wpływając znacząco na stopień rozładowania akumulatora pojazdu.
- Ręczne nagrywanie – po naciśnięciu przycisku zapisuje w oddzielnym folderze aktualną sytuację na drodze. Film trwa 20 sekund (10 sek. przed i 10 sek. po naciśnięciu przycisku).
- Format Free – innowacyjny system zapisu, który wydłuża żywotność karty pamięci i nie wymaga jej regularnego formatowania, co jest konieczne w wielu innych rejestratorach.
- Dedykowane foldery – filmy z jazdy i postoju są przechowywane na karcie pamięci w oddzielnych folderach w zależności od rodzaju nagrań: Normalne (Normal), Parking (Parking), Zdarzenia (Event), Ruch (Motion), Ręczne (Camcorder). Ułatwia to późniejsze odnajdywanie potrzebnych nagrań.
- Partycje pamięci – obszar pojemności karty pamięci jest podzielony na partycje, które określają ile procent miejsca na karcie będzie zarezerwowane dla każdego rodzaju nagrań. Użytkownik może według potrzeby wybrać 1 z 4 priorytetów w zależności, czy potrzebuje więcej pamięci dla plików z jazdy, parkowania lub dokumentujących wszystkie zdarzenia.
- Blokada folderów – zabezpieczenie folderów przed nadpisywaniem plików w pętli. Można indywidualnie zabezpieczyć foldery według rodzaju nagrań: Zdarzenia, Parking, Ruch, Ręczne. Po zablokowaniu, nagrania będą zapisywane tylko do zapełnienia pojemności folderu, aby zgromadzone filmy nie zostały utracone przez nadpisanie nowymi nagraniami.
- Prędkość na filmach – funkcja umożliwia włączenie lub wyłączenie pokazywania prędkości pojazdu na pasku informacyjnym, który jest dodawany do filmów.
ODTWARZANIE, POWIADOMIENIA
- Aplikacja dla smartfona FineVu Wi-Fi z prostym w obsłudze interfejsem graficznym umożliwia komfortową zmianę ustawień rejestratora, oglądanie i pobieranie zapisanych filmów, podgląd obrazu na żywo, informacje o zdarzeniach, oglądanie przejazdów na mapie.
- Pasek informacyjny dodawany do nagrań: model DVR, wersja softu, data, czas, prędkość jazdy, napięcie akumulatora, mikrofon On/Off, ilość kamer (1/2CH), ANV (Auto Night Vision), HDR Wł./Wył.
- Systemy wspomagania kierowcy ADAS Plus – asystent niekontrolowanej zmiany pasa ruchu (LDWS) oraz asystent płynności ruchu informujący o ruszeniu pojazdu stojącego z przodu (FVMA). Ustawianie prędkości dla LDWS od jakiej ma działać wykrywanie linii rozdzielających pasy ruchu: 60, 80, 100 km/h lub asystent wyłączony.
- Asystent zmęczenia kierowcy – sugeruje zrobienie przerwy w jeździe na odpoczynek.
- Informator GPS – generuje głosowe ostrzeżenia i powiadomienia o stacjonarnych fotoradarach, kamerach kontroli przejazdu na czerwonym świetle, kamerach odcinkowej kontroli średniej prędkości oraz o strefach możliwej mobilnej kontroli prędkości.
- Bezpłatna aktualizacja bazy danych fotoradarów co kwartał bez ograniczeń czasowych.
- Proste, krótkie powiadomienia głosowe w języku polskim (oraz w kilku innych językach) z możliwością indywidualnego włączania i wyłączania grup komunikatów.
- Podsumowanie zdarzeń – wiele informacji w jednym widoku. Można przeglądać według kalendarza: ilość zdarzeń podczas jazdy i parkowania, nagrane filmy ze zdarzeniami, czas jazdy i postoju, przejechany dystans i trasę przejazdu na mapie oraz średnią prędkość.
- Odtwarzacz wideo w aplikacji – wygodne oglądanie nagrań z przedniej i tylnej kamery na ekranie smartfona: przewijanie filmów do przodu/tyłu, robienie zdjęcie klatki, zapis filmu.
- FineVu Player – dedykowane oprogramowanie do oglądania na komputerze i kopiowania na dysk nagrań zapisanych na karcie pamięci, które daje jeszcze więcej możliwości. Dostępne są oddzielne widoki z przedniej i tylnej kamery, wspólny widok z obu kamer, zwiększanie lub zmniejszanie prędkości odtwarzania, powiększanie zatrzymanego obrazu, podgląd lokalizacji GPS i trasy pojazdu ma mapie, dane o prędkości i parametry czujnika wstrząsu, pobieranie oddzielnych filmów z przedniej i tylnej kamery. Dla ułatwienia wyszukiwania, nagrania są pogrupowane w takich samych folderach, jak na karcie pamięci rejestratora (Normal, Event, Parking, Motion, Camcorder).
- Profesjonalny tryb parkingowy z technologią sztucznej inteligencji (Ai) oraz układami chroniącymi akumulator pojazdu przed głębokim rozładowaniem.
- Załączanie: automatycznie 30 sekund po każdym wyłączeniu stacyjki zapłonu.
- Metody nagrywania: Ruch / Poklatkowe Smart / 15 kl./s / Niski Pobór Mocy.
- Niski Pobór Mocy – tryb energooszczędny, bardzo mały pobór prądu, który nie ma większego wpływu na rozładowanie akumulatora pojazdu. Szerszy opis jest wyżej (NAGRYWANIE).
- Wybór czujników: wstrząs / wstrząs i ruch (przód i tył).
- Regulacja czułości wykrywania wstrząsu: Niska / Średnia / Wysoka.
- Regulacja czułości wykrywania ruchu (przód i tył): Niska / Średnia / Wysoka / Wyłączone.
- Ustawianie czasu wyłączenia rejestratora po: 3 / 6 / 9 / 12 / 24 / 48 godz. / opcja wyłączona.
- Długość nagrania po zadziałaniu czujnika: 10 sek. przed zdarzeniem i 10 sek. po zdarzeniu.
- Ochrona akumulatora przed rozładowaniem – rejestrator wyłączy się, jeśli napięcie w instalacji pojazdu spadnie poniżej wartości ustawionej w danym zakresie:
– dla pojazdów z instalacją 12V: 11.6 / 11.8 / 12.0 / 12.2 V
– dla pojazdów z instalacją 24V: 23.2 / 23.6 / 24.0 / 24.4 V
– dla niektórych pojazdów hybrydowych z instalacją pokładową 13V (np. Hyundai, Kia) oraz z systemem ISG (Idle Stop & Go): 12.8 / 13.0 / 13.2 / 13.4 V. - Akumulator pomocniczy – opcja stosowana w przypadku zasilania rejestratora w trybie parkingowym z dodatkowego akumulatora lub powerbanku.
- Wyłączenie trybu Parking – opcja w menu do trwałego wyłączenia trybu parkingowego.
- Ostrzegawcza dioda LED (Security LED) – migające diody LED w przedniej i tylnej kamerze, które informują, że pojazd i jego otoczenie są monitorowane kamerami.
- Działanie diod LED: zawsze wyłączone / zawsze włączone / włączone tylko w trybie Parking.
- Informowanie głosem o ilość i rodzaju zdarzeń wykrytych podczas ostatniego parkowania.
- Wbudowany inteligentny (Ai) układ zabezpieczający rejestrator przed przegrzaniem, który nie przerywa ochrony pojazdu nawet w upalne dni. Przy bardzo wysokiej temperaturze, zabezpieczenia stosowane w większości innych rejestratorów wyłączają zasilanie, aby chronić urządzenie przed przegrzaniem. Skutkuje to zakończeniem ochrony pojazdu w trybie parkingowym. Jeśli FineVu GX1000 pracujący w pełnym trybie parkingowym wykryje bardzo wysoką temperaturę, to nie wyłącza się, tylko automatycznie przechodzi w energooszczędny tryb o niskim poborze mocy, w którym nie nagrzewa się. Dzięki temu rejestrator cały czas może czuwać i rejestrować zdarzenia w trybie parkingowym nawet w upalne dni.
- Inteligentne wykrywanie uszkodzeń (Ai Damage Detection) – innowacyjna funkcja z technologią sztucznej inteligencji, dzięki której rejestrator wyświetla na ekranie smartfona ilość wykrytych i zarejestrowanych uderzeń podczas ostatniego parkowania oraz wskazuje obszar nadwozia samochodu, który mógł zostać uderzony. System rozróżnia 8 kierunków (obszarów) uderzeń w nadwozie i 3 poziomy ich siły. Posiada bazę ponad 3 milionów różnych eksperymentalnych wstrząsów i uderzeń. Dzięki temu może odróżniać realnie ważne wstrząsy powstałe, np. podczas stłuczki lub innego uszkodzenia nadwozia od mniej istotnych lub często powtarzających się drgań eksploatacyjnych (np. przy zamykaniu drzwi lub klapy bagażnika), które również zostaną zapisane, ale będą pominięte w powiadomieniach głosowych. Ta funkcja nie działa w energooszczędnym trybie parkingowym „Niski Pobór Mocy” (Power Saving).
- Wideorejestrator FineVu GX1000 z GPS i Wi-Fi (przednia kamera).
- Płaski uchwyt mocujący rejestrator do szyby taśmą 3M VHB.
- Kamera tylna przyklejana taśmą 3M do tylnej szyby wewnątrz kabiny pojazdu.
- Kabel do kamery tylnej o długości 6 m.
- Kabel zasilający 3-przewodowy z ACC do stałego (ukrytego) połączenia rejestratora z instalacją pojazdu 12/24V – długość 3 m.
- Zapasowe taśmy klejące 3M – 1 szt. do uchwytu rejestratora, 1 szt. do kamery tylnej.
- Przyklejane uchwyty do mocowania kabli – 4 szt.
- Karta pamięci MicroSD 32GB lub 128GB FineVu – zależy od wybranej opcji.
- Adapter (przejściówka) do czytnika kart pamięci SD/MicroSD.
- Szczegółowa i skrócona instrukcja obsługi w języku polskim.
- Karta gwarancyjna polskiego importera.
W wyniku ciągłego rozwoju produktu oraz dążenia do poprawy jego wydajności i funkcjonalności, niektóre parametry, funkcje lub wyposażenie mogą ulec zmianie w trakcie produkcji bez wcześniejszego powiadomienia i różnić się w stosunku do prezentowanych opisów.
FineVu GX1000
Kamera samochodowa FineVu GX1000 została opracowana i wyprodukowana przez jednego z największych producentów z branży automotive IT – firmę FineDigital Inc./FineVu z Korei Południowej. Nie od dziś wiadomo, że koreańskie kamery samochodowe to światowa czołówka w tej branży. Szczególnie te, które są od podstaw projektowane i produkowane samodzielnie przez daną markę pod własną nazwą, a nie zamawiane u innych producentów z jedynie dodanym własnym logo. FineVu produkuje wideorejestratory we własnej fabryce. Dzięki temu firma ma pełną kontrolę nad jakością, poczynając od etapu projektowania, poprzez produkcję i kończąc na finalnym testowaniu oraz posprzedażnej obsłudze serwisowej. Nie inaczej jest z FineVu GX1000. Bez dwóch zdań, to jeden z najlepiej działających, bogato wyposażonych i najmniej awaryjnych markowych rejestratorów 2.5K QHD+QHD bez ekranu, jakie są dostępne na rynku w podobnej cenie. Pomimo sporej ilości funkcji, większość z nich działa automatycznie i nie wymaga dodatkowych czynności. Przejrzysta oraz intuicyjnie prosta w obsłudze aplikacja dla smartfonów w języku polskim zapewnia komfortową zmianę funkcji i ustawień urządzenia. Nawet mało doświadczony użytkownik będzie mógł sprawnie korzystać z GX1000 już po kilku minutach od pierwszego włączenia.
REALISTYCZNE NAGRANIA O WYSOKIEJ ROZDZIELCZOŚCI "2.5K QHD" Z PRZODU I Z TYŁU
FineVu GX1000 jest 2-kanałowym wideorejestratorem wyposażonym w dwie kamery, który może nagrywać jednocześnie obraz z przodu i z tyłu samochodu. Obie kamery umożliwiają nagrywanie krystalicznie czystych filmów w podwyższonej rozdzielczości 2.5K Quad HD 2560x1440p / 30 klatek na sekundę. Rozdzielczość QHD to 4 razy więcej niż HD. Dzięki temu FineVu GX1000 zawsze rejestruje bardzo wyraźny i ostry obraz każdego zdarzenia podczas jazdy i postoju.
PRZEDNIA KAMERA – QHD
TYLNA KAMERA – QHD
TRZY POZIOMY JASNOŚCI OBRAZU Z TYLNEJ KAMERY
(np. korygowanie wpływu na obraz stopnia przyciemnienia tylnej szyby)
UWAGA! – Zdjęcia prezentowane na tej stronie mają obniżoną rozdzielczość i są po kompresji. Jakość obrazu nagrań wideo może się różnić w zależności od warunków oświetleniowych, kąta montażu kamery, poziomu i koloru przyciemnienia szyby, oraz odbić i refleksów świetlnych występujących na szybie pojazdu. W celu ochrony prywatności, twarze osób i fragmenty tablic rejestracyjnych zostały celowo zamazane.
WYRAŹNIEJSZY OBRAZ W DZIEŃ I JAŚNIEJSZY OBRAZ W NOCY
Szczegółowość i czytelność obrazu zapisywanego przez wideorejestratory zależy przede wszystkim od jakości zastosowanego czujnika optycznego. FineVu GX1000 wyposażono w dwa czujniki optyczne SONY STARVIS 5.14 Mpx IMX335, które są jednymi z najlepszych czujników przeznaczonych do nagrywania z rozdzielczością 2.5K QHD w dzień i w nocy, jakie stosuje się w samochodowych rejestratorach wyższej klasy i klasy Premium. Czujniki optyczne SONY STARVIS IMX335 zapewniają dużo wyraźniejszy obraz w dzień i znacznie jaśniejszy obraz w nocy, nawet przy słabym oświetleniu zewnętrznym.
* Czujniki optyczne SONY STARVIS IMX335 są zastosowane w przedniej i w tylnej kamerze.
WIĘCEJ WIDOCZNYCH DETALI W TRUDNYCH WARUNKACH OŚWIETLENIOWYCH
HDR (High Dynamic Range) to funkcja poprawiająca jakość obrazu z przedniej i tylnej kamery, która umożliwia wyraźniejsze wyświetlanie obiektów i detali. Automatycznie łączy obrazy o różnych poziomach luminancji (ciemny i jasny), w efekcie czego, wypadkowy obraz jest bardziej wyraźny, ma wyższą dynamikę, jakość i czytelność. Funkcja HDR jest skuteczna w nocy oraz w miejscu o dużej różnicy kontrastu, gdzie trudno jest zidentyfikować szczegóły (np. prześwietlona lub niedoświetlona tablica rejestracyjna). Co więcej, jest też przydatna podczas dziennej jazdy, ponieważ umożliwia wyraźniejsze nagrywanie filmów przy niesprzyjających warunkach oświetleniowych (np. ciemne tunele, bardzo mocne światło słoneczne).
AUTOMATYCZNIE USTAWIA OPTYMALNĄ JAKOŚĆ WIDEO
Funkcja AUTO NIGHT VISION umożliwia rejestratorowi FineVu GX1000 nagrywanie wyraźnych i zrównoważonych filmów w trudnych warunkach oświetleniowych, takich jak noc, podziemne parkingi, ciemne uliczki, a także bardzo jasne światło dzienne. Auto Night Vision zapewnia optymalną jakość wideo (jasność, kontrast) dzięki automatycznemu dostrajaniu parametrów obrazu w każdych warunkach, także w dzień oraz podczas szybko zmieniającego się oświetlenia, np. w takcie wyjazdu z ciemnego tunelu w mocne światło słoneczne i na odwrót.
MONTAŻ BEZPOŚREDNIO DO SZYBY BEZ WIDOCZNEGO WSPORNIKA
Kompaktowa obudowa w kolorze czarnym bez wyświetlacza LCD i odstającego wspornika zapewnia dyskretny „płaski” montaż do przedniej szyby, nie ograniczając przy tym widoczności drogi oraz funkcjonalności lusterka wstecznego. Doświadcz poczucia pełnej spójności z wystrojem wnętrza swojego pojazdu. Brak wyróżniających się kolorowych, jasnych lub błyszczących akcentów wykończenia obudowy sprawia, że po zamontowaniu rejestratora GX1000 za lusterkiem wstecznym lub przy górnej krawędzi przedniej szyby jest on praktycznie niewidoczny z zewnątrz na tle wnętrza kabiny samochodu. Rejestrator obsługuje się smartfonem iOS lub Android z zainstalowaną aplikacją „FineVu Wi-Fi”.
KOMFORTOWA OBSŁUGA ZA POMOCĄ SMARTFONA Z APLIKACJĄ W JĘZYKU POLSKIM
Połącz wideorejestrator FineVu GX1000 ze smartfonem za pomocą wbudowanego Wi-Fi. Aplikacja FineVu Wi-Fi dla smartfonów zapewnia bardzo łatwy dostęp do głównych funkcji, takich jak: podgląd na żywo obrazu z obu kamer podczas jazdy lub w trakcie montażu rejestratora, przeglądanie i pobieranie nagranych filmów do pamięci telefonu, przesyłanie nagrań innym osobom lub udostępnianie ich w mediach społecznościowych, zmiana funkcji i ustawień rejestratora, aktualizacja online oprogramowania i bazy fotoradarów. W aplikacji można także wyłączyć pokazywanie prędkości pojazdu na nagranych filmach. Zakładka „Podsumowanie Zdarzeń” umożliwia wygodne sprawdzanie w jednym widoku wielu różnych informacji dotyczących jazdy i postoju. Można przeglądać według konkretnej daty lub szerszego zakresu czasu ilość zarejestrowanych zdarzeń, nagrane filmy, czas jazdy i postoju, przejechany dystans, średnią prędkość jazdy, początek i koniec podróży oraz trasę na mapie. Wbudowany odbiornik GPS nie wymaga dodatkowego montażu i zapewnia prawidłowe działanie zegara, asystenta ADAS Plus oraz powiadomień o fotoradarach.
* Aplikację FineVu Wi-Fi można pobrać ze sklepu Google Play (Android) / App Store (iOS).
* Szczegółowe informacje na temat nawiązywania połączeń rejestratora z aplikacja smartfona znajdują się w instrukcji obsługi.
WAŻNA FUNKCJA PODCZAS USTALANIA SPRAWCY ZDARZENIA
Ciągłe buforowanie wideo to bardzo ważna funkcja, którą posiadają przeważnie tylko najlepsze rejestratory Premium. Zanim obraz wideo z obu kamer zostanie zapisany na karcie pamięci, jest on przez chwilę przetrzymywany w wewnętrznej pamięci rejestratora (buforze). Gdy podczas jazdy lub postoju czujniki wykryją zdarzenie (uderzenie, ruch), to na karcie pamięci zostanie zapisany film z bufora, który obejmuje czas 10 sekund „w tył” przed wystąpieniem zdarzeniem i 10 sekund po nim.
Nagranie sytuacji, jaka była na drodze kilka sekund przed wystąpieniem zdarzenia może być pomocne w spornych sprawach przy ustalaniu sprawcy. Przykładem może być najechanie na tył innego auta. Rejestrator bez bufora wideo nagra to zdarzenie od momentu uderzenia w pojazd, albo nawet z niewielkim opóźnieniem. Jednak nie zawsze podczas takiego zdarzenia winnym jest kierowca, który wjechał w tył innego auta, ponieważ mógł on zostać tam wypchnięty przez jeszcze innego uczestnika ruchu. Rejestrator FineVu GX1000 nagra sytuację, jaka była na drodze 10 sekund wcześniej, zanim doszło do zderzenia pojazdów oraz 10 sekund po nim. W takim 20-sekundowym nagraniu dowodowym, żaden szczegół nie zostanie pominięty. Buforowanie wideo działa podczas jazdy, postoju i przy nagrywaniu ręcznym.
IDEALNE ROZWIĄZANIE PODCZAS DŁUGIEJ JAZDY I POSTOJU
Kamera samochodowa FineVu GX1000 jest wyposażona w inteligentny tryb nagrywania poklatkowego SMART (oryginalna nazwa „Smart Time Lapse”), który maksymalizuje wydajność zapisu. Dzięki temu na tej samej karcie pamięci można nagrać filmy dokumentujące do 5 razy więcej czasu rzeczywistego w porównaniu ze standardowym nagrywaniem. Jeśli podczas nagrywania nie występują żadne ważne zdarzenia, to tryb pokladkowy Smart automatycznie zmniejsza ilość nagrywanych klatek do 2 kl./s (Parking) i 6 kl./s (Jazda), oszczędzając tym miejsce na karcie pamięci, dokumentując jednocześnie cały rzeczywisty czas podróży lub postoju. Natomiast po wykryciu zdarzenia (np. uderzenie, stłuczka, wypadek), automatycznie przywracana jest standardowa płynność nagrywania 30 kl./s. Najważniejsze pod względem dowodowym filmy, które zawierają zdarzenie są więc nagrywane płynnie z najlepszą jakością i obejmują czas 10 sekund przed wystąpieniem zdarzenia oraz 10 sekund po nim. W standardowym trybie rejestrator FineVu GX1000 z kartą pamięci o pojemności 32GB nagrywa ok. 125 minut filmów QHD bez ich nadpisywania. W inteligentnym trybie poklatkowym Smart jest to ok. 5 razy bardziej efektywne i można nagrać w sposób ciągły 676 minuty czasu rzeczywistego bez nadpisywania starych nagrań (*). Do utrwalenia takiej długości czasu podczas standardowego nagrywanie potrzeba ok. 160GB pamięci.
* Jest to porównanie zapisanego czasu rzeczywistego na karcie o pojemności 32GB pomiędzy nagrywaniem standardowym i poklatkowym Smart (Smart Time Lapse) w domyślnym trybie jazdy.
* Czasy rzeczywiste utrwalone na karcie pamięci przy nagrywaniu standardowym i poklatkowym Smart mogą się różnić w zależności od innych czynników wpływających na ilość zużytej pamięci, w tym od ilości zapisanych zdarzeń z wykrytym wstrząsem, rodzaju/typu karty pamięci oraz szybkości transmisji danych (bitrate), która może być inna w kolejnych wersjach oprogramowania rejestratora.
NIEZAWODNY MONITORING NA PARKINGU Z ZAAWANSOWANYMI FUNKCJAMI
Wideorejestrator FineVu GX1000 został wyposażony w najbardziej zaawansowany technicznie tryb parkingowy z technologią sztucznej inteligencji (Ai), który współpracuje z układami wykrywania ruchu (z przodu i tyłu) oraz trójosiowym akcelerometrem (G-sensor) wykrywającym oraz filtrującym wstrząsy, uderzenia i przeciążenia. Umożliwia to używanie GX1000 jako skutecznego urządzenia monitorującego pojazd na postoju, które będzie wykonywać nagrania potwierdzające wandalizm, stłuczki lub próbę kradzieży wyposażenia. Tryb parkingowy jest automatycznie załączany 30 sekund po wyłączeniu stacyjki zapłonu pojazdu. Nagrywanie 20-sekundowych filmów jest uruchamiane po każdym wykryciu wstrząsu nadwozia i/lub ruchu w obiektywach obu kamer. Dzięki buforowaniu wideo, nagrania zawierają więcej ważnych informacji dowodowych, które mogły mieć miejsce do 10 sekund wcześniej, zanim doszło do zdarzenia. Filmy są zapisywane w oddzielnym folderze, aby nie zostały utracone przez nadpisanie nowszymi nagraniami.
Użytkownik może indywidualnie skonfigurowania wiele funkcji trybu Parking, np.: włączyć/wyłączyć wykrywane ruchu, ustawić czułość czujników wstrząsu i ruchu, ustawić jakość wideo i ochronę akumulatora przed rozładowaniem, oraz wybrać jedną z czterech metod pracy i nagrywania w trybie parkingowym:
- NISKI POBÓR MOCY – energooszczędna metoda z bardzo niskim poborem prądu (ok. 5 mA) bez wykrywania ruchu, w której rejestrator może czuwać nawet przez kilka tygodni bez szkody dla akumulatora.
- RUCH – zapis 30 kl./s uruchamiany po wykryciu ruchu i wstrząsu z inteligentnym filtrem Ai.
- 15 kl./s – zapis 15 kl./s uruchamiany po wykryciu ruchu i wstrząsu z inteligentnym filtrem Ai. Znaczna oszczędność miejsca na karcie pamięci.
- SMART – ciągłe nagrywanie poklatkowe z obniżoną płynnością do 2 kl./s, jeśli nie ma zdarzeń, dzięki czemu na tej samej karcie pamięci można utrwalić do 5 razy więcej czasu rzeczywistego. Wykryte zdarzenia są nagrywane ze standardową płynnością 30 kl./s.
Dokumentowanie zdarzeń 10 sekund przed i 10 sekund po ich wystąpieniu odbywa się przy wybraniu dowolnej metody nagrywania (standardowe z ruchem lub poklatkowe), za wyjątkiem energooszczędnej opcji „Niski Pobór Mocy”.
NIE OBAWIAJ SIĘ ROZŁADOWANIA AKUMULATORA W TRYBIE PARKINGOWYM
Jeśli podczas postoju z włączonym trybem parkingowym napięcie akumulatora pojazdu spadnie poniżej ustawionej w rejestratorze wartości, to FineVu GX1000 automatycznie wykryje ten spadek i odetnie zasilanie (rejestrator wyłączy się), aby chronić akumulator przed głębokim rozładowaniem. Wartość napięcia akumulatora, poniżej którego nastąpi wyłączenie rejestratora można ustawić w zakresie 11.6-12.2V dla samochodów z instalacją 12V oraz w zakresie 23.2-24.4V dla pojazdów z instalacją 24V. Wideorejestrator FineVu GX1000, jako jeden z nielicznych na rynku, posiada także trzeci zakres ustawiania napięcia wyłączenia 12.8-13.4V, który jest przeznaczony dla samochodów hybrydowych wyposażonych w pokładową instalację elektryczną z podwyższonym napięciem (ponad 13V po wyłączeniu silnika, np. niektóre hybrydy Hyundai, Kia) lub z systemem ISG (Idle Stop & GO)*. Istnieje również opcja „Akumulator pomocniczy”, stosowana w przypadku zasilania rejestratora z oddzielnego akumulatora lub powerbanku. Niezależnie od tego, jest również możliwość ograniczenia czasu działania trybu parkingowego w zakresie 3-48 godzin, po upływie którego rejestrator wyłączy się (timer). Można także wybrać energooszczędną opcję trybu parkingowego „Niski Pobór Mocy” z bardzo małym poborem prądu z akumulatora pojazdu (ok. 5 mA).
* W samochodach hybrydowych wyposażonych w pokładową instalację elektryczną z podwyższonym napięciem (ponad 13V po wyłączeniu silnika, np. hybrydy Hyundai, Kia) należy podczas konfigurowania progu napięcia wyłączenia rejestratora wybrać opcję „Hybryda” i ustawić wartość 13,0V lub więcej.
* W przypadku używania samochodu z systemem ISG (Idle Stop & Go), rekomendowane jest ustawienie progu napięcia wyłączenia rejestratora jak dla pojazdów hybrydowych.
OSZCZĘDZANIE ENERGII PODCZAS DŁUGIEGO POSTOJU W TRYBIE PARKINGOWYM
Urlop, podróż służbowa lub inna długa nieobecność? FineVu zadba o Twój samochód. Opcja „Niski Pobór Mocy” (oryginalna nazwa „Power Saving”), to jedna z kilku metod działania trybu parkingowego, w jakie jest wyposażony rejestrator FineVu GX1000. Z tą bardzo energooszczędną opcją rejestrator pobiera z akumulatora pojazdu o 98% mniej energii niż w standardowym trybie parkingowym. Tryb parkingowy uruchamia się 30 sekund po wyłączeniu stacyjki zapłonu pojazdu. Od tego czasu, przez 60 sekund aktywne jest wykrywanie wstrząsu oraz ruchu w kadrze obu kamer. Po minucie, rejestrator przechodzi w energooszczędny wariant „Niski Pobór Mocy”, który w stanie czuwania zasila tylko czujnik wstrząsowo-przeciążeniowy (G-sensor). Wykrywanie ruchu oraz inne układy rejestratora są wyłączone, dzięki czemu pobór prądu podczas postoju spada do wartości ok. 5 mA. Jeśli czujnik G wykryje wstrząs lub uderzenie w nadwozie pojazdu, to rejestrator „wybudza się” ze stanu czuwania i rozpoczyna nagrywanie tego zdarzenia przez obie kamery. Zastosowanie wydajnych komponentów sprawia, że uruchomienie kamer trwa krótko. Czas nagrania każdego zdarzenia wynosi 20 sekund od zadziałania G-sensora. Po tym czasie, przez kolejne 60 sekund jest jeszcze aktywny nadzór otoczenia z wykrywaniem ruchomych obiektów w kadrze przedniej i tylnej kamery wraz z ich nagraniem w przypadku wykrycia (np. ucieczka sprawcy zdarzenia). Następnie, rejestrator ponownie przełącza się w stan czuwania z bardzo niskim poborem prądu. Dzięki tej opcji, FineVu GX1000 może czuwać w gotowości do nagrywania stłuczek i innych uszkodzeń nadwozia podczas postoju nawet do 2325 godzin (ponad 3 miesiące)*.
* Podano maksymalne czasy gotowości do nagrywania, zanim zostanie odcięte zasilania przy niskim napięciu w modelu GX1000 podłączonym do akumulatora pomocniczego o pojemności 16000 mAh.
* Czas gotowości do nagrywania może się różnić zależnie od rzeczywistych warunków pracy, temperatury, ilości wykrytych i nagranych zdarzeń, kondycji akumulatora i innych zmiennych parametrów.
* Czas gotowości do nagrywania w energooszczędnym trybie parkingowym „Niski Pobór Mocy” (oryg. Power Saving) może być jeszcze dłuższy z dodatkowym akumulatorem o większej pojemności.
* Przy ustawionej opcji „Niski Pobór Mocy” istnieją ograniczenia dotyczące działania niektórych funkcji trybu parkingowego (brak wykrywania ruchu, bufora wideo i inteligentnego wykrywanie wstrząsów).
FILTRUJE WSTRZĄSY I WYŚWIETLA OBSZARY NADWOZIA UDERZONE PODCZAS POSTOJU
AI DAMAGE DETECTION 2.0 to innowacyjna funkcja trybu parkingowego, która korzysta z technologii uczenia maszynowego (sztuczna inteligencja – Ai). Dzięki niej, rejestrator FineVu GX1000 może rozpoznawać charakter niektórych wstrząsów oraz informować, który obszar samochodu został uderzony podczas postoju. System rozróżnia 8 kierunków (obszarów) uderzeń w nadwozie oraz 3 poziomy ich siły. Ai Damage Detection ma w swej pamięci ponad 3 miliony eksperymentalnych próbek wstrząsów, wibracji i uderzeń o różnych charakterystykach, które są porównywane z uderzeniami wykrytymi w trybie parkingowym. Dzięki temu, możliwe jest odróżnienie i przefiltrowanie uderzeń, które mogły powstać w wyniku stłuczki lub innego uszkodzenia nadwozia pojazdu od pozostałych wstrząsów i często powtarzających się drgań eksploatacyjnych (np. przy zamykaniu drzwi lub klapy bagażnika). Te zdarzenia również zostaną nagrane, lecz będą pominięte w wysyłanych powiadomieniach, jako mniej ważne. Po uruchomieniu silnika, rejestrator poinformuje o ilości zarejestrowanych zdarzeń/uderzeń, które system zakwalifikował, jako warte sprawdzenia. Jeśli rejestrator zostanie połączony z aplikacją FineVu Wi-Fi, to na ekranie smartfona zostanie wyświetlona informacja o ilości zdarzeń/uderzeń wykrytych podczas ostatniego postoju, oraz grafika z zaznaczonym obszarem nadwozia pojazdu, który mógł zostać uderzony. Dotykając ekranu, można przejść do zapisanych nagrań wideo, aby sprawdzić przyczynę ostatnich uruchomień czujnika wykrywającego uderzenia.
* System nie jest nieomylny i komunikaty mogą czasem zawierać błędy w zależności od miejsca oraz warunków użytkowania.
* Jeśli obszary uderzeń nie mogą zostać wykryte przez system, to ekran powiadomień może być niewidoczny lub może zostać wyświetlona ikona z trójkątem ostrzegawczym.
* Nie będzie osobnych powiadomień informujących o wstrząsach eksploatacyjnych lub innych mniej ważnych zdarzeniach, których wzorce zostały zakwalifikowane jako fałszywe lub mało istotne.
* Charakterystyka wstrząsów podczas potrząsania lub uderzania ręką w rejestrator jest inna od wstrząsów podczas uderzenia w nadwozie. Ręczna symulacja nie zawsze kończy się wskazaniem obszarów.
* Ta funkcja nie działa, jeśli tryb parkingowy pracuje w energooszczędnym wariancie „Niski Pobór Mocy”.
CIĄGŁA OCHRONA POJAZDU NA POSTOJU NAWET W NAJBARDZIEJ UPALNE DNI
FineVu GX1000 został zaprojektowany z myślą o wydajnym odprowadzaniu ciepła z wnętrza obudowy. Ponadto, ma wbudowany inteligentny (Ai) układ zabezpieczający przed przegrzaniem, dzięki któremu rejestrator nie przestaje chronić pojazdu nawet w najbardziej upalne dni. Przy bardzo wysokiej temperaturze, standardowe zabezpieczenia termiczne stosowane w większości innych kamer samochodowych wyłączają zasilanie, aby chronić urządzenie przed uszkodzeniem z powodu przegrzania. W skutek tego, taki wideorejestrator przestaje czuwać w gotowości do nagrywania zdarzeń i pojazd pozostaje bez żadnej ochrony w czasie dalszego postoju. Nie dotyczy to jednak FineVu GX1000. Jeśli znacznie wzrośnie temperatura podczas pracy rejestratora w standardowym (pełnym) trybie parkingowym z wykrywaniem ruchu, to urządzenie nie zostanie wyłączone, tylko automatycznie przełączy się do dalszej pracy w energooszczędnym trybie parkingowym o bardzo niskim poborze mocy i niskiej temperaturze pracy. Gdy temperatura wewnątrz obudowy obniży się, to nastąpi ponowne przełączenie do poprzedniego wariantu pracy trybu parkingowego z wykrywaniem ruchu. Dzięki temu, FineVu GX1000 zawsze, nawet w najbardziej upalne dni, cały czas czuwa w gotowości do wykrywania uderzeń i nagrywania uszkodzeń pojazdu podczas postoju.
* Ta funkcja jest dostępna, jeśli dla trybu parkingowego zostało ustawione nagrywanie „Poklatkowe Smart” (Smart Time Lapse), czuwanie z wykrywaniem ruchu „Ruch” (Motion) lub 15 kl./s.
SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE BEZPIECZNĄ JAZDĘ
ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) to zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, które dzięki generowanym ostrzeżeniom dźwiękowym pomagają usprawnić jazdę i zwiększyć jej bezpieczeństwo. Wszystkie funkcje można włączyć lub wyłączyć.
Asystent FVMA (Front Vehicle Motion Alert) – gdy samochód stoi na skrzyżowaniu, przed czerwonym światłem lub w korku, asystent FVMA monitoruje obszar przed samochodem i informuje kierowcę krótkim dźwiękiem, że pojazd z przodu już ruszył. Dzięki temu można skrócić opóźnienie reakcji kierowcy i usprawnić płynność ruchu.
Asystent LDWS (Lane Departure Warning System) – gdy samochód zjedzie ze swojego pasa ruchu, asystent LDWS wykryje w czasie rzeczywistym przekroczenie linii rozdzielającej pasy i wygeneruje dźwiękowe ostrzeżenie. W menu urządzenia można ustawić prędkość, powyżej której ma działać wykrywanie linii.
Nie doprowadzaj się do zmęczenia i senności podczas jazdy! Włącz asystenta odpoczynku, a FineVu GX1000 w zależności od czasu jazdy doradzi Ci głosowo zrobienie przerwy na krótki odpoczynek. Jeśli zignorujesz tę propozycję i nie wyłączysz silnika, to komunikat zostanie powtórzony za godzinę. Poza tym, rejestrator może także mówić o każdej pełnej godzinie, która aktualnie jest godzina (np. godzina piąta).
OSTRZEŻENIA GŁOSOWE O FOTORADARACH I KAMERACH POMIARU ŚREDNIEJ PRĘDKOŚCI
Informator GPS o fotoradarach i kamerach kontroli drogowej to wbudowany asystent informujący kierowcę głosem w języku polskim o lokalizacji urządzeń oraz stref kontroli prędkości, takich jak: stacjonarne fotoradary, kamery kontrolujące przejazd na czerwonym świetle, kamery odcinkowego pomiaru średniej prędkości, a także strefy, na których obszarze można często spotkać mobilny patrol policji ze sprzętem do pomiaru prędkości. Z kamerą FineVu GX1000 jeździsz bezpieczniej i bez mandatów. Baza danych z lokalizacją urządzeń i stref kontroli drogowej zlokalizowanych na terenie Polski jest bezpłatnie i bezterminowo aktualizowana co kwartał.
* Ta funkcja działa tylko, gdy jest odbierany sygnał GPS. Po nawiązaniu połączenia z aplikacją smartfona FineVu Wi-Fi pojawiają się informacje o dostępności nowej wersji bazy danych fotoradarów i kamer drogowych (w Europie dostępne dla: Polska, Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Turcja, Rosja).
* Funkcja powiadomień o fotoradarach nie jest obsługiwana we wszystkich krajach.
ZAWSZE MASZ PRZYCISK "POD RĘKĄ", ABY SZYBKO UTRWALIĆ NIESPODZIEWANĄ SYTUACJĘ
Naciśnij przycisk REC/MIC na rejestratorze, aby natychmiast rozpocząć nagrywanie dokumentujące nieoczekiwane zdarzenia lub niewłaściwe zachowania na drodze innych uczestników ruchu (np. nagłe niebezpieczne zajechanie drogi, naganne zachowania drogowych „szeryfów”, itp.). Filmy nagrywane ręcznie są przechowywane w oddzielnym folderze o nazwie „Ręczne”. Możesz po nie sięgnąć później w razie potrzeby bez obaw, że zostaną utracone przez nadpisanie innymi nagraniami rejestrowanymi automatycznie w pętli podczas jazdy. Każde nagranie rozpoczęte ręcznie trwa 20 sekund i dokumentuje sytuację na drodze, jaka miała miejsce od 10 sekund wstecz przed naciśnięciem przycisku REC do 10 sekund po naciśnięciu przycisku. Dzięki temu można skutecznie zarejestrować kompletny materiał dowodowy nawet wówczas. gdy zareagujesz z opóźnieniem i naciśniesz przycisk nagrywania po kilku sekundach od wystąpienia nieoczekiwanego zdarzenia na drodze.
POMOC W OPTYMALNYM USTAWIENIU KĄTA POCHYLENIA KAMERY
Nigdy więcej źle wykadrowanych filmów lub takich, w których nagrano za dużo widoku nieba z mniejszą ilością widocznych obiektów na drodze! Asystent kąta pochylenia kamery pomaga optymalnie dostosować pochylenie obiektywu, aby nagrania były wykonywane pod prawidłowym kątem w stosunku do drogi z uwzględnieniem wysokości samochodu, w którym jest zamontowany rejestrator (samochód osobowy, SUV, ciężarówka). Umożliwia także skalibrowanie kamery w pionie do linii horyzontu i w poziomie do środka jezdni, aby zapewnić prawidłowe warunki pracy asystenta ADAS Plus.
* Z tej funkcji możesz korzystać po połączeniu wideorejestratora ze smartfonem z zainstalowaną aplikacją FineVu Wi-Fi. Działanie funkcji i jej wyświetlanie na ekranie mogą się różnić od prezentacji na zdjęciach w zależności od aktualnie dostępnej wersji oprogramowania rejestratora.
WIĘKSZA WYDAJNOŚĆ, STABILNOŚĆ I ŻYWOTNOŚĆ KART PAMIĘCI
Poznaj najbardziej innowacyjną metodę zapisu FORMAT FREE, która zwiększa stabilność i maksymalizuje wydajność zapisu na karcie pamięci, oraz wydłuża jej żywotność. Technologia zapisu Format Free eliminuje konieczność regularnego ręcznego formatowania karty pamięci co kilka tygodni, czego wymagają starsze technologie stosowane w większości rejestratorów o niższym stopniu zaawansowania technicznego. Dodatkowo, technologia ta przyczynia się do zwiększenia niezawodności karty pamięci oraz znacznie ogranicza marnotrawstwo miejsca na karcie. Funkcja efektywnego niwelowania zużycia karty pamięci pomaga w równomiernym zapisywaniu danych, dzięki czemu zapobiega awariom rejestratora oraz utracie zapisanych danych poprzez niedopuszczanie do nadmiernego wykorzystania tylko niektórych obszarów pamięci. Tej technologii możesz bezpiecznie używać przez długi czas, zapobiegając skróceniu żywotności karty pamięci bez konieczności pamiętania o jej formatowaniu co kilka tygodni, aby utrzymać rejestrator w pełnej sprawności. FineVu GX1000 uwolni Cię od tego.
SZYBKIE WYŁĄCZANIE REJESTRATORA I OCHRONA KARTY PAMIĘCI
Mechaniczny wyłącznik zasilania to proste, ale bardzo wygodne rozwiązanie podczas codziennej eksploatacji urządzenia. Może się przydać w sytuacji, gdy tymczasowo nie chcemy korzystać z automatycznie załączanego trybu parkingowego, aby chronić akumulator przed rozładowanie, np. podczas dłuższego postoju samochodu w domowym garażu. Prościej i szybciej można wyłączyć rejestrator wyłącznikiem, niż dezaktywować tryb parkingowy w aplikacji smartfona. Wyłącznik zasilania jest zarazem mechaniczną blokadą gniazda karty pamięci (Smatr SD Lock), która uniemożliwia wyjęcie karty w trakcie pracy urządzenia. Kartę można wyjąć z gniazda tylko po wyłączeniu rejestratora wyłącznikiem. Dzięki temu karta i zapisane pliki są chronione przed uszkodzeniami, które mogłyby powstać podczas nagłego wyjęcia karty z urządzenia w trakcie trwania nagrywania.
OGLĄDAJ ZAPISANE NA KARCIE PAMIĘCI FILMY W ORYGINALNEJ JAKOŚCI
Odtwarzacz FINEVU PLAYER to intuicyjne i łatwe w obsłudze oprogramowanie do oglądania i kopiowania na komputerze nagrań zapisanych na karcie pamięci przez wideorejestratory FiveVu. Umożliwia odtwarzanie, zrzuty ekranu, powiększanie obrazów w pełnej rozdzielczości, zapisywanie wybranych plików na dysk oraz wygodne monitorowanie nagrań wideo na komputerze. Dostępne są oddzielne widoki z kamery przedniej i tylnej, wspólny widok z obu kamer, podgląd lokalizacji i trasy pojazdu ma mapie oraz dane o prędkości i parametry czujnika wstrząsów (G-sensor). Dla ułatwienia wyszukiwania nagrań, są one pogrupowane w oddzielnych folderach, takich samych jak na karcie pamięci rejestratora (Normal, Event, Parking, Motion, Camcorder).
* Z tych funkcji można korzystać po pobraniu i zainstalowaniu na komputerze programu FineVu Player 2.0.
* Program FineVu Player 2.0 jest dostępny w wersjach dla komputerów Mac i Windows.
CO ZNAJDUJE SIĘ W ZESTAWIE ?
WYPOSAŻENIE OPCJONALNE
(sprzedawane oddzielnie)
UWAGA! W wyniku ciągłego rozwoju produktu oraz dążenia do poprawy jego wydajności i funkcjonalności, niektóre parametry, funkcje lub wyposażenie mogą ulec zmianie w trakcie produkcji bez wcześniejszego powiadomienia i różnić się w stosunku do prezentowanych opisów.